PMO Follow-up

Wil jij als werkgever niet alleen voldoen aan de wettelijke verplichting om een PMO aan te bieden, maar ook écht iets doen met de uitkomsten? Wil je medewerkers helpen om stappen te zetten richting een vitaler en gezonder werkleven?

Dan is onze dienst PMO Follow-up een waardevolle aanvulling.

Veel organisaties investeren in een PMO, maar laten de resultaten daarna liggen. Zonde, want juist de opvolging maakt het verschil. Daarom bieden wij in de actiefase van onze aanpak de dienst PMO Follow-up aan: een praktische en doelgerichte manier om medewerkers te ondersteunen bij het realiseren van hun persoonlijke gezondheidsdoelen.

Zes maanden na het PMO ontvangen medewerkers een digitaal formulier. Hierin kunnen zij aangeven in hoeverre zij aan de slag zijn gegaan met de adviezen uit het persoonlijk gesprek. Ook evalueren we samen de doelen die toen zijn gesteld. Indien gewenst kunnen medewerkers opnieuw in contact komen met een adviseur Arbeid & Gezondheid – voor een verdiepingsgesprek, het bijstellen van doelen of het stellen van vragen.

Zo zorgen we ervoor dat het PMO geen eenmalig moment is, maar een startpunt voor duurzame verandering.

Prima Life


Doelstellingen van PMO Follow-up

  • Medewerkers stimuleren om actief aan de slag te gaan met hun persoonlijke gezondheidsadviezen
  • Inzicht krijgen in de voortgang op eerder gestelde doelen
  • Tijdig signaleren van knelpunten of belemmeringen in het opvolgen van adviezen
  • Versterken van de betrokkenheid bij vitaliteit en duurzame inzetbaarheid
  • Vergroten van de effectiviteit van het PMO binnen de organisatie
  • Bevorderen van herhaalde deelname aan toekomstige PMO’s