Directe fysiotherapeutische interventie
Mocht het zo zijn dat een medewerker wegens gezondheidsklachten uitvalt of dreigt uit te vallen, dan kan deze medewerker binnen 48 uur door een van onze gespecialiseerde fysiotherapeuten gezien worden.
Wat houdt directe fysiotherapeutische interventie in?
De medewerker krijgt met voorrang een intake op een van de locaties van Prima Life, met als doel de medewerker zo snel mogelijk weer met plezier aan het werk te krijgen. Als de medewerker aanvullend verzekerd is, wordt deze intake en mogelijke behandelingen door Prima Life gedeclareerd bij de zorgverzekering. Als de medewerker niet verzekerd is, gelden de reguliere tarieven van Prima Life.
Uitvoering
De medewerker belt naar Prima Life en vermeldt dat hij/zij werkzaam is bij een bedrijf waarmee wij samenwerken. Onze administratie plant dan binnen 48 uur een afspraak bij een gespecialiseerde fysiotherapeut van Prima Life. De therapeut begint met een intake-onderzoek en stelt vervolgens een diagnose. Mocht er een indicatie zijn voor fysiotherapie, wordt er een behandelplan opgesteld. Met toestemming van de medewerker stellen wij de werkgever op de hoogte van de diagnose en de verwachte behandelperiode.

Doelstellingen van directe fysiotherapeutische interventie:
-
Vroegtijdige behandeling: Medewerkers die dreigen uit te vallen of al uitvallen door gezondheidsklachten snel en effectief helpen om werkhervatting te bevorderen.
-
Verlagen van ziekteverzuim: Door snel in te grijpen en gezondheidsklachten gericht aan te pakken, kan langdurig ziekteverzuim voorkomen worden.
-
Versnellen van herstel: Het bieden van gerichte fysiotherapeutische zorg om het herstel van medewerkers te versnellen en hen weer snel fit voor het werk te krijgen.
-
Duurzame inzetbaarheid bevorderen: Medewerkers ondersteunen in hun fysieke gezondheid, waardoor hun duurzame inzetbaarheid binnen het bedrijf wordt vergroot.
-
Preventie van terugkerende klachten: Door tijdige interventie kunnen klachten vaak snel opgelost worden, waardoor de kans op terugkerende gezondheidsproblemen op de lange termijn wordt verminderd.
-
Verhogen van werknemerstevredenheid: Medewerkers voelen zich ondersteund bij gezondheidsproblemen, wat de algemene tevredenheid en loyaliteit aan het bedrijf verhoogt.
-
Stimuleren van proactief gezondheidsbeleid: Het aanbieden van een laagdrempelige fysiotherapeutische zorg draagt bij aan een proactief gezondheidsbeleid binnen de organisatie, gericht op het welzijn van medewerkers.